Każdy kolportaż ulotek powinien opierać się na kilku podstawowych zasadach, a szczególnie na przemyślanym zaprojektowaniu materiałów promocyjnych. Czym powinna charakteryzować się dystrybucja ulotek, żeby przynosiła ona zamierzone cele? Jak zadbać o sprawne roznoszenie ulotek? Przedstawiamy kilka wskazówek odnośnie świadomego i przemyślanego kolportażu.
Precyzyjny plan to podstawa
Zanim zabierzemy się za stworzenie planu roznoszenia ulotek, poznajmy oczekiwania klienta względem kampanii promocyjnej. Zbieramy więc informacje odnośnie:
– formy dystrybucji materiałów reklamowych;
– grupy docelowej, do której skierowana będzie reklama;
– preferowanego obszaru dystrybucji;
– rodzaju materiału reklamy – ulotki, gazetki promocyjne, katalogi itp.;
– oczekiwań w sprawie projektu graficznego;
– ilości wydrukowanych materiałów.
Dopiero po zebraniu istotnych wiadomości i wykonaniu ulotek możemy zacząć planowanie w związku ze sprawnym rozniesieniem ulotek. Dystrybucja ulotek powinna opierać się na przygotowaniu planu terenu objętego kolportażem. Taki obszar zwykle podzielony jest na mniejsze rejony, które będą przydzielane już konkretnym kolporterom. Po określeniu ilości materiału, powierzchni obszaru, należy zdecydować się na określoną liczbę osób roznoszących ulotki. Każdy kolporter otrzymuje potrzebne wskazówki oraz mapę terenu. Nie bez znaczenia pozostaje również ustalenie najbardziej optymalnego rodzaju transportu.
Szczegółowy plan, rozdzielenie zadań oraz wyznaczenie koordynatora zadań to klucz do sprawnej dystrybucji materiałów reklamowych.
Profesjonalna firma i grupa kolporterów
Czy warto dzisiaj samodzielnie przygotowywać kampanię promocyjną w formie kolportażu ulotek? Można, ale zdecydowanie korzystniej powierzyć to zadanie profesjonalistom. W końcu to oni znają wszystkie mechanizmy rządzące rynkiem kolporterskim. A co najważniejsze, na zlecenie klienta potrafią zmierzyć efektywność roznoszenia ulotek. Profesjonalna firma kolportażowa zatrudnia kolporterów, którzy sprawnie rozniosą materiały promocyjnie zarówno w formie dystrybucji adresowej, jak i bezadresowej.
Czy roznoszenie ulotek daje jakiekolwiek efekty?
Nie oszukujmy się – współczesny człowiek funkcjonuje w oparciu o najnowsze nowinki technologiczne. Reklamy telewizyjne czy internetowe to podstawa marketingu wszystkich większych przedsiębiorstw. Czy papierowe ulotki, gazetki promocyjne czy katalogi powinny mieć w dzisiejszym świecie jakąkolwiek rację bytu? Na pewno ich siła przekazu jest mniejsza niż kilkanaście lat temu. Nie oznacza to jednak, że dzięki ulotkom nie uda się zdobyć żadnego klienta. Efektywność roznoszenia ulotek może być naprawdę spora, o ile kampania kolportażowa zostanie przeprowadzona we właściwy sposób.

Sprawne roznoszenie ulotek? Tylko w oparciu o precyzyjny plan oraz profesjonalnych kolporterów. Dystrybucja materiałów promocyjnych wciąż oddziałuje na odbiorców i słania ich do zakupu produktów lub skorzystania z reklamowanych usług.

 

Jak sprawnie roznosić dzisiaj ulotki?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *