Reklamy świetlne na ulicach miast, marketing internetowy czy spoty promujące w programach telewizyjnych – czy w tym wszystkim jest jeszcze miejsce na nieco bardziej tradycyjne formy promocji usług i produktów. Mowa o kolportażu ulotek, czyli rozdawaniu materiałów promocyjnych na ulicach miast, ale także kolportażu adresowym i bezadresowym. Czy papier z wydrukowaną treścią ma jeszcze w ogóle jakąś siłę, która przekona klienta do zakupu produktu lub skorzystania z jakiejś usługi?

Tradycja kolportażu w formie rozdawania i roznoszenia ulotek
Kolportaż ulotek w formie adresowej i bezadresowej to jedna z najstarszych metod stosowanych w działaniach marketingowych. To równocześnie jedna z najprostszych form co powoduje, że jest ciągle bardzo chętnie wykorzystywana mimo powszechnej cyfryzacji społeczeństwa korzystającego w dużej mierze z mediów i cudów elektroniki.
Wciąż niepodważalną zaletą kolportażu ulotek jest bezpośrednie oddziaływanie na wielu odbiorców. Materiały reklamowe w formie ulotek czy katalogów to zdecydowanie tańsza forma promocji usług i produktów niż instalacja reklam świetlnych czy produkcja reklam telewizyjnych.

Kolportaż ulotek to ciągle bardzo popularna forma reklamy, zwłaszcza wśród przedsiębiorstw, instytucji, fundacji, polityków a nawet osób prywatnych, które dopiero zaczynają swoją przygodę z realizacją swojego biznesu.
Tradycje kolportażowe sięgają naprawdę zamierzchłych czasów, jednak wciąż są bardzo chętnie wykorzystywane. Ale czy taka forma reklamy na pewno jest jeszcze skuteczna?

Skuteczność kolportażu ulotek w dobie XXI wieku
Kampania reklamowa opierająca się na kolportażu ulotek może odnieść duży sukces pod warunkiem, że jest naprawdę dobrze zaplanowana. Reklamodawca musi określić, do jakich klientów chce tak naprawdę dotrzeć i skierować swoją ofertę. Skuteczność kolportaż będzie zależeć teraz od określenia obszaru działania, odpowiedniego zaprojektowania i jakości materiałów promocyjnych oraz ich przekazywania w ręce potencjalnych klientów.
Rozdawanie ulotek na ulicach miast pozwala dokładnie wybrać odbiorcę, do którego trafi oferta. Reklama kosmetyków przeciwzmarszczkowych zainteresuje przechodniów w starszym wieku, z kolei kupon z reklamą i zniżką na basen to z pewnością materiał promocyjny dostosowany do ludzi młodych. Możliwość selekcji odbiorcy to kolejny krok decydujący o skuteczności reklamy w formie kolportażu ulotek.
Skuteczność dystrybucji materiałów promocyjnych zależy więc od zatrudnienia odpowiednich kolporterów, którzy będą rzetelnie wypełniać swoje obowiązki związane z rozpowszechnianiem ulotek.

Kolportaż ulotek to wciąż aktualna forma promocji produktów i usług
Kolportaż ulotek to może stara, ale wciąż aktualna forma promocji produktów usług. Przynosi ona naprawdę dobre efekty, o ile jest właściwie zaplanowana i przeprowadzona. Rozdawanie i roznoszenie ulotek to szybkie dotarcie do klienta. Ten rodzaj promocji usług jest także stosunkowo tani w porównaniu z kosztami, które trzeba ponieść za współczesny marketing internetowy.

Reklama w formie kolportażu ulotek? Jak najbardziej! Atrakcyjny wygląd ulotki i trafienie do danego odbiorcy to klucz do odniesienia sukcesu właśnie w tym rodzaju promocji produktów i usług.

Ulotki – współczesna forma reklamy czy przeszłość?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *